Engagera dig i kåren

Är du sugen på att bli scoutledare? Vad kul!

Först av allt vill vi säga att du är grym! Stort tack för att du funderar på att ge av dig själv och din tid för att bidra till att scouterna i Ålems Scoutkår skall få vara med om äventyr, friluftsliv och gemenskap.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Inom Ålems Scoutkår bidrar alla efter egen lust och förmåga, det är viktigt för oss att ledare, styrelsemedlemmar och andra engagerade trivs.

Vi jobbar ihop för barnens skull och scout-verksamheten är på deras villkor. Scouting är en verksamhet ledd av unga, stöttad av vuxna.

Vi respekterar alla ledares engagemang och tid.  Svara på mail, om så bara med ett ”jag vet inte”. Kom i tid.

Vill du utveckla ditt ledarskap eller andra färdigheter genom att gå utbildningar via Scouternas Ledarskapsakademi så kan scoutkåren bidra till kurskostnaden. Kom-i-håg att använda ditt scoutledarskap som en merit på ditt CV, kårchef eller vice kårchef ställer gärna upp som referens.

Vid intresse kontakta:

Malin Lindh Tel.nr: 073-3632314