Att vara ledare i Ålems scoutkår

Att vara vuxen inom Scouterna innebär att du gör skillnad för andra samtidigt som du får möjlighet att lära dig nya saker, skapa äventyr och utveckla ditt eget ledarskap.

Det finns massor av olika roller som du som vuxen kan ha i Scouterna. Som scoutledare, skjutshjälp, webbansvarig, medlemsregistrerare eller så kan du engagera dig i kårstyrelsen.

Bli ledare

Vi söker alltid nya som vill bli ledare.
Vill du bli ledare så ta och kontakta med oss på alemsscoutkar@hotmail.com så berättar vi mer hur det är att vara ledare.

Att vara ledare

När man är ledare så är man med i planeringen av terminsprogrammet och hajker. Man hjälper även till under evenemang som kåren deltar i, tex Julmarknad.
Som ledare finns det möjligheter att gå en mängd kurser vi Scouternas folkhögskola.
Alla kurser som anordnas i Dacke scoutdistrikt betalar distriktet. Finns även möjlighet att söka bidrag för utbildningar som är utanför vårt distrikt.